woensdag 26 april 2017

Werkdag 2 (update 7)

Jó reggelt (Goede morgen),

Allereerst wil ik weer een dankwoord uitspreken. Het doet mij een genoegen om te zien dat er echt ongelooflijk veel mensen deze blog lezen. De update van zondag is namelijk al meer dan 600 keer bekeken. Dat geeft een feedback om te weten dat het zeker niet voor niets is..!

Gister was werkdag nummer 2. We zijn verder gegaan met de werkzaamheden die we gisteren gestart hebben. Het plafond is verder geschuurd en rondom de school zijn er nieuwe bomen gepland.




























 Elke dag wordt er voor heel de groep gekookt en eten we gezamenlijk in het gemeentehuis. Daarvoor zijn we de mensen heel erg dankbaar. 
Na deze maaltijd zijn we met de groep, met paard en wagen, naar de andere kant van de berg (de bulten van Bagy) naar een stichting die gehandicapten helpt. Het is een dorp die een Hongaars-Duitse stichting opgeknapt heeft.







 - De groep die de Bijbelstudie van dinsdagavond heeft verzorgd.

























Daarna hebben we 's avonds nog een aantal leuke spellen gedaan in het Dorpshuis.
Deze update van de blog is een beetje heel erg laat. Soms hebben we een beetje weinig tijd en is het even puzzelen met de tijd. Ook gaat het fototoestel door de hele groep en van hot naar her. Dus foto's uitzoeken en de (bijna) nuttige foto's op de blog plaatsen.

Hallo lezers,

Ik ben Berthilde Smit, geboren in 1983. Na mijn reis in 2004 en 2010 is dit mijn 3e keer dat ik in Bagy verblijf. Het voelt een beetje als een 2e thuis. Net zo gezellig als in Polsbroek, waar ik woon als ik niet in Bagy ben. Verder werk ik als wijkverpleegkundige bij de Buurtzorg in Schoonhoven.
Deze reis met de JV leden wilde ik niet missen en kon ik vrij krijgen. Het is altijd weer goed om de broeders en zusters uit Bagy te ontmoeten, de verbondenheid is voelbaar, vooral doordat we in de gastgezinnen verblijven. Het is aan te raden om ook een keer te gaan, de gastvrijheid is overvloedig. We ontvangen meer dan wat wij geven.

Warme groet uit Bagy.
PS leuk dat u/jij ons volgt.


1 opmerking:

  1. Bedankt voor jullie leuke bericht! We kijken elke dag uit naar een post van jullie. Zo te zien aan de korte mouwtjes is het weer warmer als hier...
    Geniet nog van jullie laatste dagen die jullie in Bagy verblijven. Doe iedereen de groetjes vanuit een oranje gekleurd Polsbroek,

    Hannah-Lize en Heleen

    BeantwoordenVerwijderen